Soul Reaver 1 - Ciekawostki

TUREL

Po przejściu Soul Reavera zapewne każdy zastanawiał się co się stało z Turelem. Raziel stawił czoła wszystkim swoim braciom, oprócz najsilniejszego. Zamiast niego dostaliśmy tylko strażnika grobowca sarafanów, który okazał się być tylko jednym z jego potomków.

Umieszczenie Turela w grze było początkowo planowane. W plikach gry można odnaleźć nagraną rozmowę Raziela z Turelem. Istnieją również concept arty potwierdzające jego obecność. W screenach promujących grę można również odnaleźć fragmenty terytorium Turela. Jednak całe terytorium klanu Turela, z nim samym na czele, zostało usunięte z gry. Stało się tak, gdyż Turel był częścią pierwotnego zakończenia (o nim niżej). Nieobecność Turela fabularnie wytłumaczono dopiero w Defiance. Został on przeniesiony w czasie przez Azimuth, a następnie opętany przez Hyldenów i wykorzystany jako inkarnacja Hash'a'gika.

ALTERNATYWNE ZAKOŃCZENIE


Każdy kto przeszedł Soul Reavera wie jak kończy się pogoń Raziela za Kainem. Jednak pierwotnie miało to wyglądać trochę inaczej. Przede wszystkim, Kain po drugiej konfrontacji z Razielem, nie miał uciec w czasie, lecz po prostu przenieść się do kryjówki w górach. Raziel, który po zwycięzkiej walce otrzymał w nagrodę możliwość zmiany wymiaru w dowolnym momęncie, udał się do Ariel w poszukiwaniu sposobu na pokonanie swojego stwórcy. Tym sposobem okazało się ulepszenie Reavera duszą Ariel i tym samym stworzenie Ariel Reavera. Tak uzbrojony Raziel kontynuował pościg za Kainem. Na jego drodze stanał jednak ostatni z jego braci (patrz wyżej). Po spuszczeniu lania Turelowi, Raziel dopadł wreszcie Kaina. Dzięki Ariel Reaverowi udało mu się go pokonać. Reaver naładowany duszą Kaina przeistoczył się w najpotężniejszą broń w grze - Amplified Reavera. To jednak nie koniec. Raziel udał się do Silenced Cathedral i tam uruchomił ostateczną broń ludzkości przeciw wampirom, doprowadzając do zagłady całej rasy wampirzej.

To pierwotne zakończenie zostało jednak usunięte z gry. Stało się tak za sprawą wydawcy, który stwierdził, że powinna być drugą część, dlatego trzeba grę zakończyć inaczej (chwała mu za to!). Nosgoth jednak roi się od pozostałości po pierwotnej fabule. Np. dzięki kodom można aktywować Ariel i Amplified Reavera. W Silenced Cathedral natomiast można uruchomić trzy piszczałki, które zabiją dwa wampiry znajdujące się nieopodal (prawdopodobnie część fragmentu z uruchomieniem ostatecznej broni). W plikach gry można też znaleźć nagrania dialogów z pierwotnego zakończenia. Są one dostępne na stronie The Lost Worlds.

Ariel Reaver   Amplified Reaver

Copyrights © Wszelkie prawa zastrzeżone.