Soul Reaver 1 - Umiejętności
Raziel po wiekach spędzonych na dnie Otchłani jest słaby i pozbawiony mocy. Z czasem, wchłaniając dusze pokonanych wrogów, zdobywa nowe umiejętności i moce, pozwalające kontynuować jego vendettę.

UMIEJĘTNOŚCI


Obrazek

Nazwa

Wchłonięta Dusza

Opis

Słowa Starszego

Pożeranie dusz

Pożeranie dusz

brak

Wampiry żywią się krwią. Jednak wieki spędzone na dnie Otchłani zmieniły naturę Raziela. Stał się on pożeraczem dusz. Dusze wszelkich istot stanowią dla niego pokarm, niezbędny do podróżowania w świecie materialnym, który już nie jest jego naturalnym wymiarem.

You are changed. Your blood-thirst is replaced by a deeper need - you have become a devourer of souls. To sustain your strength, you must hunt the lost spirits of the Underworld, and consume the souls of your enemies.

Szybowanie

Szybowanie

brak

Dzięki ewolucji Raziel zyskał skrzydła, podobne do tych jakimi szczyciły się starożytne wampiry. Jednak Kain rozerwał mu je szponami. Teraz Raziel niestety nie jest w stanie latać. Resztki jego skrzydeł umożliwiają mu jednak szybowanie, co okazuje się pomocne w pokonywaniu takich przeszkód jak np. przepaście.

Your wings, though ruined, are not without purpose. Take hold of them as you leap, and they will carry you across this chasm.

Przechodzenie przez kraty

Przechodzenie przez kraty

Melchiah

Wchłaniając duszę Melchiaha, Raziel zyskał umiejętność częściowej dematerializacji swojego ciała w wymiarze spektralnym. Umiejętność ta, umożliwia mu przenikanie przez kraty blokujące jego drogę.

Consuming Melchiah's soul has endowed you with a new gift. Insubstantial barriers such as these are no impediment to you in the Spectral Realm. Will yourself to pass through, and you shall.

Wraith Blade

Wraith Blade

Soul Reaver

Podczas pierwszej walki z Razielem Kain użył Soul Reavera. Jednak to starożytne ostrze po uderzeniu w Raziela rozpadło się na drobne kawałki. W ten sposób uwolniona została dusza zaklęta w ostrzu. Weszła ona w Raziela i stała się przedłużeniem jego ręki. W ten sposób Raziel zyskał potężną broń - Wraith Blade. To niematerialne ostrze działa cały czas w wymiarze spektralnym. W wymiarze materialnym ujawnia się tylko gdy Raziel dysponuje pełną energią życiową.

From this moment and ever afterward, you and this blade are inextricably bound. Soul Reaver and reaver of souls, your destinies are intertwined. By destroying the sword, you have liberated it from its corporeal prison, and restored it to its true form - a wraith blade, its energy unbound. No longer a physical blade, it can only manifest itself in the material realm when your strength is fully restored. Once manifest, it will sustain you.

Telekineza

Telekineza

Morlock

Pokonując strażnika grobowca sarafanów, Raziel zyskał umiejętność telekinezy. Pozwala mu ona na wysłanie skupionej energii kinetycznej, zdolnej do przesuwania kamiennych bloków, rozbijania witraży i uderzania przeciwników.

This relic has infused you with the power to compress and manipulate space. As your symbiotic weapon, the Soul Reaver is also thus enhanced. You may focus and project an orb of kinetic energy to strike objects that are otherwise beyond your reach.

Wspinaczka

Wspinaczka

Zephon

Po wchłonięciu duszy Zephona, Raziel przejął umiejętność klanu swojego brata, mianowicie wspinaczkę. Zdolność ta pozwala mu wspinać się na pionowe ściany i tym samym dostać się w wcześniej niedostępne miejsca. Niestety działa tylko w wymiarze materialnym i tylko na specyficznych ścianach.

Consuming Zephon's apostate soul has bestowed on you a new gift. Like his vampire spawn, you're able to scale certain walls which are otherwise impassable, but only in the physical realm. In the spirit world, these insubstantial edifices will not support you.

Pływanie

Pływanie

Rahab

Dusza Rahaba pozwoliła Razielowi przezwyciężyć wrażliwość na wodę, która wcześniej była dla niego zabójcza. Raziel zyskał tym samym możliwość pływania i nurkowania.

Infused with Rahab's soul, you have overcome your former vulnerability to water's touch. Immersion in water will no longer dissolve your physical body, enabling you to swim to areas heretofore beyond your reach.

Unieruchomienie

Unieruchomienie

Dumah

Wchłaniając duszę Dumaha, Raziel posiadł zdolność unieruchamiania przeciwników. Wystarczy, że obiegnie przeciwnika dookoła, a ten będzie unieruchomiony w miejscu na krótki okres czasu. Zdolność ta pozwala również Razielowi na obracanie pewnych obiektów, takich jak zegary słoneczne.

Consuming Dumah's soul empowers you to wind a constricting band of Spectral energy around your enemies. This energy manifests itself in both the Spectral and Material realms, and in the physical world, it can be employed to manipulate otherwise immovable objects.

Fire Reaver

Fire Reaver

brak

Głęboko pod wodą, niedaleko terytorium Raziela znajduje się Kuźnia Ognia. W tym tajemniczym miejscu Raziel ma możliwość ulepszenia Wraith Blade żywiołem ognia. Później wystarczy, że zanuży ostrze w ognisku, a otrzyma Fire Reavera. W tej ulepszonej wersji ostrze jest w stanie podpalić przeciwników Raziela.

This elemental forge is tuned to the Soul Reaver's energy. Once baptized in this primordial flame, the blade may be imbued with fire at any future time.


CZARY


Obrazek

Nazwa

Miejsce zdobycia

Opis

Ilość potrzebnych punktów energii

Shift Glyph

Shift Glyph

Od początku

Ten czar nie wymaga od Raziela żadnej energii magicznej, więc właściwie jest umiejętnością. Pozwala mu na przemieszczanie się między wymiarami Materialnym i Spektralnym. Aby przenieść się z wymiaru Spektralnego do Materialnego, Raziel musi dysponować pełną energią życiową oraz stanąć w odpowiednim portalu. W odwrotną stronę Raziel może przenieść się w każdym momencie.

0

Force Glyph

Force Glyph

Terytorium Melchiaha

Najprostszy z czarów. Raziel wysyła wokół siebie energię kinetyczną odrzucającą wrogów.

1

Stone Glyph

Stone Glyph

Ruiny Nupraptor's Retreat

Czar ten powoduje chwilowe trzęsienie ziemi, ogłuszające wrogów w najbliższym otoczeniu.

2

Sound Glyph

Sound Glyph

Terytorium Zephona

Czar ten wysyła fale dźwiękowe raniące i ogłuszające wrogów.

4

Water Glyph

Water Glyph

Cytadela ludzi

Dzięki temu czarowi Raziel jest w stanie zaatakować wrogów wodą. Czar jest nieskuteczny przeciwko klanowi Rahaba i ludziom.

6

Fire Glyph

Fire Glyph

Terytorium Raziela

Potężny czar wysyłający wokół Raziela fale ognia podpalające wszystkich przeciwników.

8

Sunlight Glyph

Sunlight Glyph

Okolice Silenced Cathedral

Najpotężniejszy z czarów, jakich może nauczyć się Raziel. Promienie słoneczne natychmiast zabijają wszystkie wampiry w otoczeniu.

10

Copyrights © Wszelkie prawa zastrzeżone.